expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Rabu, 13 April 2016

Buku : SPIRIT BUDAYA KANG DEDI
B a b : Balik Ka Tatani Karuhun (Tamat)
Cita-cita kuring teh di Purwakarta, kabeh tukang tani make tatanen organik. Ari tatanen organik teh lain barang anyar. Matak ceuk kuring ge aya kalimat, balik ka tatani karuhun. Hartina, kembali pada kebudayaan lama. Kolot urang baheula teu apaleun nu ngarana puladan, embrim. Apaleuna sapu pare, tebu.
Sabab kieu, lamun urang ngaku agama Islam, kalau kita mengaku diri kita beragama Islam, ada satu hal yang diajarkan dalam Islam yaltu tidak boleh membunuh. Jadi pertanian salila ieu maehan. Beurit dipaehan ku jelema, anggeur teu beak-beak. Sabab nu tugas neangan beurit mah lain jelema, tapi oray. Asal orayna dilobaan, beuritna leungit. Nu tugas maehan beurit mah lain jelema, tapi manuk heulang. Asal manuk heulangna dilobaan, beuritna leungit. Anu boga tugas maehan beurit mah lain jelema, tapi manuk bueuk, lamun manuk bueukna dilobaan, yakin beurit bersih.
Untuk itu, saya sejak tahun 2008 menjadi wakil bupati, pernah saya sewa orang Thailand kemudian membuat beberapa percontohan pertanian organik. Kemudian saya juga memerintahkan kepada dinas pertanian di 2014 ini fokus menyelesaikan organik secara paripurna. Jadi lamun boga sawah ku organik, berarti urang kudu butuh sapi, kudu butuh domba, berarti lamun butuh sapi jeung domba, berarti patani teh sagala aya.
Ceuk urang, kabupaten teu meunang meuli traktor, meuli munding wae, bagikeun ka patani anu jujur. Sabab loba patani ge nu nurus tunjung, geus dibere kebo, dijual. Sabab, lamun traktor ngising, sawah jadi ruksak. Lamun traktor anakan, kudu dibawa ka bengkel disebutna turun mesin. Tapi lamun munding ngising pan alus ka sawahna, mun munding turun mesin, berarti anakan.
leu nu dimaksad ku Bupati program seribu ekor domba di
PERTANIAN SALILA IEU MAEHAN. MAEHAN ORAY, MAEHAN BUEUK. AKIBATNA BEURIT TEU BEAK-BEAK.
170 • Spirit Budaya Kang Dedi
desa teh tujuana eta. Mun hayang duit ti tai sapi, geus aya pabrik nu rek nampung mun rek dijual, ayana di sisi Ciherang anu jalan ka Campaka. Nu bogana geus datang, Bupati dari pada meuli tai ti Subang, ti pabrik peternakan nu milik Subang, heug di Purwakarta sinah ngarumpulkeun, diolah, di urang jadi pupuk deui.
Jadi Iamun pertaflian organik, pasti boga karep, nu kadua munding, sapi, domba, hayam. Hayam nu kongkorongok, Ieuwih gancang tibatan adzan subuh. Kukituna lamun kitu, kabeh tukang tani tong ngandeulkeun tina panjualan pare wungkul. Ngajual pare, traktorna mayar, geus traktor meuli beas huut mayar, dek kumaha deui manggul nguli keun rek kumaha deui.
Jadi bener mun pak tani tinggal daki teh, unggal poe kudu boga hutang ka warung ti mimiti ka urusan kurupuk nepi ka urusan lauk, nepi ka urusan cengek nepi ka urusan cabe, nepi kadieuna keun urusan ELPG mah jelema teu eling. Lamun di Galudra jelema stres ku ELPG, ku tai sapi weh, suluh pabalatak, tangkal balala jeung jing. Ku naon rakyat siga balangsak.
Ayeuna salah pendidikannana, sakoIa sakoIa teu ngajar keun pendidikan pertanian, sakola-sakola teu ngajarkeun peternakan, sakola-sakola ukur ngajarkeun mawa buku ti imah ka sakola. Di sakola murid mawa buku dibaca henteu, mantak ku urang mimiti teu meunang mawa buku paket ka sakola, cukup mawa catetan buku hiji weh.
Di sakola guru sina ngomong terus murid nulis. Lain guru teu ngomong murid teu nulis, teu baleg sakola teh, balik ka imah maen PS. Jadi lamun kieu carana iyeu pertanian rusak, engke karep budak urang, budak ngora karepna ngajual wae, sawah jual trus kebon
171 • Spirit Budaya Kang Dedi
jual, engke lamun jadi pamingpin negara teh ngitung anggaran, negarana dijual. mantak Purwakarta siga ayena
Jadi berpikir ekonomi teh pengaluaran diitungna. ulah pikir pendapatan. Ayeuna Pa tani ngawuluku munding teu kaop jelema pendapatan sorangan, sapina modol weh kabehan pengaluaran teu mundingna modol jadi gemuk, diitung. Kuring mah ngitung dinu geus ngawaluku balukna
172 . Spirit Budaya Kang Dedi
meunang belut pan teu kudu meuli deungeun sangu. Engke mun geus usum tandur loba genjer, beres deui wae, ngala tutut, ngala keong, engke diauran lauk aya lauk, henteu alus kumaha.
Engke ngala pare, jaramina teu diduruk tapi diburukkeun jadi pupuk, engke parena tong digiling, tutu deui weh nu alus mah, engke mais deui ayeuna. Engke huut badagna di manfaatkeun deui jadi pupuk organik. Terus budak ka sakola teu kudu momotoran, balik teu kudu main PS, nyokot arit mawa kalenjar terus ngarit, terus ngaji, ku lantaran cape peutingna hees ngimpi jadi presiden. lsukria hudang deui ka masjid tentrem geura hatena.
Jadi ruksak negara teh silih omongkeun, rakyat ngomong keun pamarentah, pamarentah parasea wae. Pan ngerakeun negara model kieu, nah ku kituna iyeu nu kudu dibenerkeun ku urang.
Tah usum hujan melak tangkal, pan kuring ayeuna intruksikeun ka barudak sakola pokona teu kudu diajar unggal poe. Malah
ku kuring diintruksikeun ka budak sakola lamun usum tandur budak teu kudu asup ka sakola, titah tandur, eta pendidikan. Usum panen teu kudu asup ka sakola tapi ka sawah ngala pare, eta teh pendidikan.
Baheula pas di Cipulus, melak pare anggeur sakitu. Sing boga kayakinan ka Gusti atuh, da mekarna teh ku Gusti. Diajar tauhid, kudu diterapkeun kanu pare. Jadi ieu nu dimaksad. Ayeuna Bupati lamun geus kabeh organik, di 2015 Bupati rek meuli munding 20 miIiar Tapi tong lebah diperiksa BPK, mundingna euweuh. Jadi pan ari di urang mah cocokna munding. Ceuk kolot baheula, ari iinguan teh lain jang usaha, tapi tendeun poho.
Ayeuna mah ngerakeun. Ari ngomong Allahu akbar, tapi palebah kurban parebut daging. Eta teh cingcirining bangsa teh teu beradab. Naon sababna, teu pantes orang Galudra parebut daging kurban. leu jukut sakieu lobana. Jadi bener ceuk Sayidina Ali, lamun urang ayeuna teh kufur ku lantaran fakir. Nu fakir lain ku lantaran fakir harta, tapi hate urang geus fakir. Budak urang
173 Spirit Budaya Kang Dedi
diajarkeun kedul di sakolana.
Kuring geus menta ka guu, sanajan penteun matematikana opat, tapi boga munding, kudu naek. Engke mah, mun budak teu asup sakola, kusabab mantuan macul, berarti dianggap asup sakola. Budak urang pan resep musik, tah ayeuna mun maen musik dianggap hadir. Kalau olahraga maen bola dianggap hadir. Sabab eta ge pendidikan.
174 Spirit Budaya Kang Dedi
Kuring bejakaeun, tong nyieunan PAUD di desa, pendidikan anak usia dini, dikumpulkeun nyieun TK. Yeuh dengekeun, mawa budak leutik dina sisi susukan teh PAUD, di sawah lulumpatan bari ngala tutut simeut, eta PAUD, eta budak diayun dina handapeun tangkal jambu, eta teh PAUD, eta budak guyang di walungan eta teh PAUD, budak numpak munding teh PAUD, justru nu di sakolana ngariung jajan eta lain PAUD.
Kalau tidak digerakkan begini, kesadaran bangsa menjadi bangkrut. Kenapa? Tidak ada yang mau jadi petani. Dan kemudian karakternya menjual. Saya berterima kasih ke Pak Teguh bersama istrinya yang telah membantu masyarakat di sini diberikan contoh bertani organik. Pan alus, nu alus teh di luhurna aya balong. Cai balong mah beda jeung cai biasa, turun ka sawah, jadi kahirupan. Jadi unggal bulan teh teu rumahong. Ku kituna sing percaya, pertanian organik teu mawa sangsara.
175 • Spirit Budaya Kang Dedi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar